De Kruijter heeft de VW waarde methode doorontwikkeld om de mate van lichthinder van ledschermen te kunnen berekenen voor verkeersdeelnemers in stedelijk gebied.
De huidige rekenmethoden voor verblinding in de buitenruimte zijn niet meer toepasbaar voor ledverlichtingsinstallaties en er missen essentiële onderdelen om tot een goed oordeel te komen.
De Kruijter heeft als eerste in Nederland een outdoor Lighting expert in huis welke voldoet aan de eisen van de European Lighting Expert Association (ELEA).
Het omzetten van foto's naar 3d modellen is een in opkomst zijnde techniek, echter De Kruijter gaat een stap verder en gebruikt deze techniek voor het vervaardigen van accurate 3d licht-simulaties.
Het uitzetten van een meetraster gaat veel tijd mee verloren en zeker in projecten als op Amsterdam Airport Schiphol bij het meten van vliegtuig-opstelplaatsen of meten van tunnelprojecten als de Koningstunnel te Den Haag. In beide bied de uitvinding van De Kruijter een enorme tijdsbesparing.
De Kruijter ontdekt de mogelijkheid om met een nieuw op de markt verkrijgbare beeldchip met iso waarde tot ISO 25.600 met nagenoeg geen ruis om binnen 8 ms stilstaande ragscherpe luminantie beelden te maken. Dit geeft de mogelijkheid om zonder wegafzetting onze projecten de ring A10 en Westerscheldetunnel tracé in kaart te brengen.
In 1997 richte De Kruijter als eerste een onafhankelijk adviesbureau in de openbare verlichting van Nederland op.